Peanut butter brownie!!!

Hello everyone!

How are you today?
I am pretty good. Few days ago I’ve been for a long walk by the beach. I walked from St. Julians until Bugibba. We had amazing views for most of the time and I even found spots for cliff jumping when the weather will get better. I can’t wait to share with you guys all the pictures and stories from Malta. I still keep this one on the side as I want to collect a lot of material before sharing my thoughts about this country. Also, yesterday we have been to the famous fish market in Marsaxlokk and then we had BBQ in St. Peter’s Pool. I have amazing pictures to share with you guys!!
Today though, I will be sharing my favorite recipe. I am a big fan of peanut butter and that mixed up with chocolate or jam is like heaven for me. I don’t bake it often as I am just weak-willed. I am the kind of person that doesn’t follow any diets. I am just so bad at it.
Anyway, I found this recipe on bbcgoodfood.com. I will share the link below.
I will list all the ingredients:

What will you need:

– 225g crunchy peanut butter (or more)
– 200g bar dark chocolate
– 280g soft light brown sugar
– 3 medium eggs
– 100g self-rising flour

It is not included in the recipe but when I was going though the recipe reviews, I have noticed that most of the times, brownie turns up to be a bit dry. That is why I added to the mixture around 50g butter.

1. Heat the oven to 180C/160C fan/gas 4. I was keeping it around 160C most of the time.
Put on the side a bit of peanut butter (50g) and a bit of chocolate (50g). In the pan, melt the sugar, remaining chocolate and peanut butter and butter. Until you’ll see nice smooth mixture. When completely melted, turn off the heat and start adding eggs into the mixture. Do it one by one and mix it well. After that start adding bits of flour and also mix well.
2. Line a baking tray (20cm square) with a baking paper and then pour the whole mixture into the tray. Melt reserved peanut butter on microwave until runny and drizzle over the brownie (sometimes I skip this step) Then put the tray into the oven and bake for around 30-35 minutes. Depend on the oven but I would suggest to check it time by time. After all the brownie should have a bit of crust on top and the middle should seem a bit uncooked.
3. Reserved chocolate melt in the pan with a bit of butter or cooking oil. Then drizzle over the brownie before cutting.

That’s it. The recipe is very easy and sooo good. Try it and let me know how it turned out. Thanks guys!! Have a lovely day 🙂

***********

Witam wszystkich!

Jak się dzisiaj czujecie?
U mnie wszystko w porządku. Kilka dni temu byłam na długim spacerze brzegiem morza. Zaczęłam z St. Julians (tam mieszkam) aż do Bugibba. Mieliśmy niesamowite widoki przez całą drogę i świetną pogodę. Upatrzyłam sobie już miejsce do skoków z klifów, kiedy pogoda się poprawi. Nie mogę się doczekać, aby podzielić się z wami wszystkimi zdjęciami i opowieściami z Malty. Na razie zbieram informacje i zdjęcia zanim opublikuje moje przemyślenia na temat tego pięknego kraju. Oprócz tego, wczoraj byliśmy ze znajomymi na niedzielnym rybnym markecie. Kupiliśmy tam ryby a później przyrządziliśmy grilla przy St. Peter’s Pool. Mam wiele niesamowitych zdjęć, którymi chciałabym się z Wami podzielić!!
Dziś jednak, mam dla Was mój ulubiony przepis na brownie. Jestem wielkim fanem masła orzechowego, a to zmieszane z czekoladą lub dżemem jest dla mnie “niebem w gębie”. Nie piekę go zbyt często, ponieważ mam bardzo słabą wole a nie chcę spędzać większości czasu na siłowni. Jestem osobą, która nie stosuje żadnych diet. Uwielbiam jedzenie i to się na pewno nie zmieni.
W każdym razie znalazłam, ten przepis na bbcgoodfood.com. Poniżej podzielę się z Wami linkiem.
A teraz przechodzimy do przepisu.

Co będzie potrzebne:

– 225g chrupiące masło orzechowe (lub więcej)
– 200g ciemnej czekolady
– 280g miękkiego cukru jasnobrązowy
– 3 średnie jaja
– 100g mąki samorosnącej

To nie jest zawarte w przepisie, ale kiedy czytałam opinie na temat tego przepisu, zauważyłem, że większość czasu, brownie okazuje się być nieco suchym. Dlatego do mieszaniny dodaje około 50 g masła.

1. Nagrzej piekarnik do 180C/160C fan/gas 4. Ja starałam się utrzymać temperature około 160 ° C przez większość czasu. Taki mam piekarnik.
Odłóż na później trochę masła orzechowego (50g) i odrobinę czekolady (50g). Na podgrzanej patelni rozpuść cukier, czekoladę, masło orzechowe i masło zwykłe aż uzyskasz gładką mieszankę. Po całkowitym rozpuszczeniu składników, wyłącz ogień i zacznij dodawać jajka do mieszanki. Zrób to jeden po drugim i dobrze wymieszaj. Następnie zacznij dodawać po troszku mąki i wymieszaj dobrze.
2. Pokryj formę (najlepiej kwadratową – 20cm )  papierem do pieczenia, a następnie wlej całą mieszankę do środka. Rozpuść odstawione na bok masło orzechowe w mikrofalówce aż stanie się takie wodniste następnie polej po wierzchu masy. Następnie włóż formę do piekarnika i piec przez około 30-35 minut. Zależy od piekarnika, ale proponuję, aby sprawdzać placek od czasu do czasu. Brownie powinno być chrupiące na wierzchu i wydawać się odrobinę niedopieczone jeśli się naciśnie po środku.
3. Rozpuść odstawioną na bok czekoladę na patelni z odrobiną masła lub oleju. Potem polej tą czekoladę po brownie.

To wszystko. Przepis jest bardzo prosty a brownie wyśmienite. Spróbuj je przyrządzić i daj mi znać, jak Ci poszło. Dzięki !! Życzę miłego dnia 🙂

1

2

You can find full recipe here : http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1272634/peanut-butter-brownies

11 thoughts on “Peanut butter brownie!!!

Leave a Reply

