Celery risotto

Hello everyone!!!

How are you doing all? Finally, I managed to publish this post. I hope you all enjoy my blogging 🙂 Let me start today with one fact about me. I am crazy about recipes!!! The one in the magazines, the ones found on the Internet or my grandma’s handwritten old recipes.You might not believe me but I have a box full of magazine clippers and from time to time I am picking up one and then I try it out.
Today I picked Celery Risotto!!! I am excited to try this one because usually I use celery only in soups.
Another fact! I used to HATE celery. It was the worst vegetable ever in my opinion, together with parsnips. Guess who loves these two now? Yes, my taste in food had changed a lot since I was a teenager and I am happy about it because I am more open to new flavors.
What about you? Do you like celery? I think, that not many people does but maybe I am wrong. Anyway, I hope you will try this recipe and let me know how it turned out.
Let’s talk a bit more about this green vegetable.

Celery

It is a low-cab vegetable that you can easily add to your diet as a snack or healthy addition to the soup or salad. It tastes great with peanut butter or hummus.

It also helps to relieve stress so if you feel anxious, just dip some celery in the peanut butter. I am sure it will make you feel better 🙂

A fact that I’ve learnt when writing this post is that you shouldn’t store celery outside the fridge for a long time. Celery is made up of 95% of water so the warm temperature will cause the celery to wilt very quickly. You see, we learn something new everyday 🙂

It is high in vitamin K what is essential to maintain proper blood flow. Three stalks of raw celery will provide your body with 30 micrograms of vitamin K which is 40% of the daily value.

Let’s move now to the recipe of the day.

Celery Risotto

Ingredients:

• 8 celery sticks (leaves reserved), chopped into 2cm (1in) pieces
• 2 tbsp olive oil
• 2 tsp fresh thyme leaves
• 1 onion, diced
• 1 carrot, diced
• 2 garlic cloves, finely chopped
• 1 tbsp fennel seeds
• pinch dried chilli flakes
• 220g (7 1/2oz) rice
• 250ml (8fl oz) white wine
• 900ml (1 1/2pt) hot vegetable stock
• 2 tbsp chopped fresh mint, plus extra leaves to garnish
• 50g (2 oz) vegetarian hard cheese or Parmesan, grated
• 15g (1/2oz) butter

Instructions:

  1. Preheat the oven to gas 5, 190°C, fan 170°C. Put the celery in a roasting tray with 1 tbsp olive oil and 1 tsp thyme. Season and roast for 20 minutes or until softened, stirring halfway through.
  2. Meanwhile, heat the remaining oil in a pan, add the onion, carrot, remaining thyme and a good pinch of salt. Cook for 5-7 minutes or until softened. Add the garlic, fennel seeds and chilli and cook for 2 minutes.
  3. Add the rice and stir to coat in the oil, then pour in the wine and cook, stirring, until it evaporates. Add a couple of ladlefuls of stock and gently simmer, stirring frequently, until the stock is absorbed. Continue adding the stock, a ladleful at a time and stirring frequently, until all the liquid has been absorbed and the rice is tender.
  4. Stir in the celery and mint. Add the cheese and butter, cover and leave for a couple of minutes, until melted. To serve, divide risotto between 4 bowls and scatter over the extra mint and celery leaves.

Oh I would like to mention where I am getting my veggies from. I am extra happy about the place where I live as every Tuesday, Friday and Saturday I have a fruit & veggie truck parked outside my apartment. Most of the products come from a local farm and it’s sold by a lovely old man who is extra nice! Our first shopping there, we didn’t have enough coins so he just told us to take whatever we need and that we can give him money anytime we want! That was nice because it was our first night in this apartment and we felt very welcome since the first day. Click here or here to see the pictures.

You can find the recipe here – Celery Risotto.

Follow me on Instagram to see more pictures : click here
Check out my Pinterest where I find new ideas : click here

                                                                      ∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗

Witam Was serdecznie!!!

Jak się dzisiaj miewacie? Na początek chciałabym podziękować Wam za Wasze wsparcie i że mnie tutaj czasem odwiedzacie 🙂 W końcu udało mi się coś opublikować. Nie było łatwo, ponieważ czasem ciężko jest połączyć pracę, studia, życie towarzyskie i do tego hobby, ale jakoś daję radę a ten blog daje mi dużo szczęścia dlatego nie ma się czego obawiać, że go zaniedbam. Dzisiejszy post zacznę od ciekawostki o mnie! Mam bzika na punkcie przepisów. Tych z gazet, internetu czy przepisów z mojego rodzinnego domu. Możliwe, że nie uwierzycie ale posiadam pudełko pełne wycinek z gazet. I do tego przywiozłam go ze sobą ze Szkocji na Maltę. Nie ma mowy żebym się go pozbyła 🙂 Co jakiś czas losuję sobie z takiego pudełka przepis i go próbuję. Dzisiaj wylosowałam Risotto z selerem naciowym. Zazwyczaj używam selera do zup lub sałatek dlatego cieszę się, że dzisiaj go spróbuje w innym wydaniu.
Następna ciekawostka o mnie to taka, że nigdy nie przepadałam za tym warzywem. Według mnie było to najgorsze co mogłam znaleźć w babcinej zupie. Zgadnijcie kto jest teraz fanem tego oto warzywa? Tak, moje gusta się bardzo odmieniły od czasów nastoletnich. Potrawy, których nienawidziłam, teraz są według mnie wyśmienite. Bardzo się z tego cieszę, ponieważ jestem bardziej otwarta na nowe smaki.
A co Wy myślicie o selerze naciowym? Wydaje mi się, że mało osób przepada za tym warzywem, ale mogę się również mylić. Tak czy owak, mam nadzieję, że spróbujecie tego przepisu i dacie mi znać jak Wam poszło. A nawet jak nie dacie mi znać to mam nadzieje, że Wam będzie smakować 🙂
Skupmy się teraz  na zaletach naszego dzisiejszego głównego warzywa.

Seler naciowy

Seler naciowy to niskokaloryczne warzywo, które swobodnie możesz dodać do swojej diety jako zdrowy dodatek do zup lub sałatek. Moje ulubione wydanie to seler z hummusem lub z masłem orzechowym. Jak wiecie z poprzedniego postu, jestem wielkim fanem masła orzechowego 🙂

Seler również pomoże Ci się wyciszyć. A to przez zawarte w nim minerały. Także jeśli czujesz się niespokojna/y, sięgnij po selera z masłem orzechowym. Jestem pewna, że poprawi Ci się samopoczucie.

A teraz coś czego dowiedziałam się pisząc tego posta. A mianowicie, selera nie powinno się przechowywać w temperaturze pokojowej. Seler składa się w 95% z wody dlatego jeśli zostawisz w nieodpowiednich warunkach przez kilka godzin, może on szybko zwiędnąć a wtedy ciężko będzie wygrzebać hummus z pudełka 🙂

Następnym faktem będzie zawartość witaminy K w tym oto warzywie. Trzy łodygi surowego selera dostarczą organizmowi 30 mikrogramów witaminy K, która wynosi 40% dziennej wartości.

Przejdźmy teraz do naszego dania dnia.

Risotto z selerem naciowym.

Składniki:

• 8 łodyg selera naciowego (liście odłóż na bok), pokrój w 2cm kawałki
• 2 łyżki stołowe oliwy z oliwek
• 2 łyżeczki tymianku (świeży lub suszony)
• cebula (pokrojona w kostkę)
• marchewka (pokrojona w kostkę)
• 2 ząbki czosnku (drobno posiekane)
• 1 łyżka stołowa nasion kopru
• szczypta suszonych nasion chilli
• 220 g ryżu
• 250 ml białego wina
• 900 ml wywaru z warzyw
• 2 łyżki stołowe świeżej mięty + dodatkowe do ozdoby
• 50 g sera typu Parmesan, utrzeć na tarce
• 15 g masła

Instrukcja:

  1. Nagrzej piekarnik na gas 5, 190°C, fan 170°C. Rozłóż pokrojony seler naciowy na blaszce razem z łyżką stołową oliwy z oliwek i łyżeczką tymianku. Piecz przez 20 minut lub do zmięknięcia, mieszając od czasu do czasu.
  2. W międzyczasie, nagrzej resztę oliwy z oliwek na patelni, dodaj cebulę, marchewkę i pozostały tymianek. Posól dobrze. Smaż na małym ogniu przez 5-7 minut lub do zmięknięcia. Następnie dodaj ząbki czosnku i smaż przez kolejne 2 minuty.
  3. Wsyp ryż na patelnie i wymieszaj dobrze z mieszanką. Wlej białe wino i gotuj mieszając, aż wino wyparuje. Dodaj kilka łych wywaru warzywnego i delikatnie gotuj na małym ogniu, aż wywar wsiąknie w ryż. Dodaj kolejną łychę wywaru, poczekaj aż się wsiąknie i następną, i tak dalej i tak dalej.
  4. Ściągnij z ognia, dodaj do ryżu podpieczony seler naciowy razem z miętą i wymieszaj. Następnie dodaj ser i masło do środka i przykryj pokrywką. Odłóż na kilka minut aż się masło rozpuści. Serwuj, dzieląc potrawę na 4 miski. Posyp pozostałą miętą po wierzchu, liśćmi selera i odrobiną parmezanu.

Chciałabym również wspomnieć o miejscu gdzie kupuje świeże warzywa i owoce. Jestem bardzo zadowolona z miejsca w którym mieszkam ponieważ w każdy wtorek, piątek i sobotę parkuje przed moim mieszkaniem ciężarówka pełna świeżych produktów także można powiedzieć że mam sklep pod nosem. Produkty te pochodzą z lokalnej farmy a pan sprzedawca to najmilszy człowiek w okolicy. Pierwszy raz, gdy ‘poszliśmy’ na zakupy, nie mieliśmy wystarczająco drobnych, więc ku naszemu zdziwieniu pan sprzedawca powiedział, żebyśmy wzięli co tylko chcemy i ile chcemy i że możemy zapłacić mu innym razem. To było bardzo miłe z jego strony. To była nasza pierwsza noc w nowych mieszkaniu i od samego początku czujemy się tutaj bardzo mile widziani. Jeśli chcecie zobaczyć jak daleko mam do tej super ciężarówki, kliknij tutaj lub tutaj 🙂

Jeśli chcesz zobaczyć więcej zdjęć, odwiedź mnie na Instagramie: kliknij tutaj
Chcesz wiedzieć czym się inspiruje? Odwiedź i obserwuj mój profil na Pinterest: kliknij tutaj

1
Preparing celery. / Photo by S. Mozdzen
2
Before roasting in the oven. / Photo by S. Mozdzen
3
Step 2. / Photo by S. Mozdzen
4
Step 2 / Photo by S. Mozdzen
5
Step 4. / Photo by S. Mozdzen
6
Celery Risotto / Photo by G. Engel
7
Celery risotto / Photo by G. Engel
Leave a Reply

